취소선이 되어있는 문장은 제가 과제로써 제출 했던 문장이고, 빨간 글씨는 선생님이 고쳐주신 문장입니다.

참고 하시고 읽어 주세요.

 

 

영작문연습 2


  

2. How are the eating habits now in your country different from in the past?

 

 I want to tell you about differences of eating habits between past and present in korea. First, Parents generation didn't have a good food selections. They just ate only rice and traditional foods.

 In the other hands On the other hand, Nowadays, We can eat any country's food such as fast food, bread, noodles even though any countries food. Nowadays, the problem that is reducing spend rice Reducing consumption of rice is becoming big problem. Result of this problem, many of farmers disappeared. If this keeps continue, we will depend on other country's harvest. It can be other big problem. Because If other country can't supply well, we will starve.

 In conclusion, i think that the government must assist farmer as good agricultural policies.

 


  

2. 현재 당신의 나라의 식습관은 과거와 어떻게 다른가요?

 

 저는 한국의 과거와 미래 사이의 식습관의 차이점에 대해 말씀드리고 싶습니다. 첫 째로, 부모님 세대에서는 좋은 음식의 선택이 없었습니다. 그들은 단지 밥과 전통음식만 먹었습니다.

 반면에, 요즘 우리는 패스트 푸드나 빵 면과 같은 어떤 다른 나라의 음식들을 먹을 수 있습니다. 요즘은 쌀의 소비 감소가 큰 문제가 되고 있습니다. 이 문제의 결과로, 많은 농부들이 사라졌습니다. 만약 우리가 이 문제를 계속 한다면, 우리는 다른 나라의 수확에 의지해야할 것입니다. 그것은 큰 문제가 될 수 있습니다. 만약 다른 나라가 공급을 잘 하지 못한다면, 우리는 굶게 될 것입니다.

 결과로, 정부가 좋은 농업 정책들로 농부들을 원조해야만 한다고 생각합니다.

 


 

다시 적어보면서 제가 쓴 글의 문제점들을 깨우칠 수 있어서 좋네요. 먼저 질문과 제 답변이 주제가 다르네요.... 식습관의 변화에 대해 물어봤는데 저는 뜬금없이 식량문제를 얘기하고 있었군요.. 제가 선생님이라면 과감히 X를 줬을 텐데... 우리 선생님 착하시네요.. 전에는 몰랐던 점들이 이 포스팅을 계기로 알게 되어 매우 좋다고 생각합니다.